Τρίτη 8 Ιανουαρίου 2013

Συνάντηση 10η



Συνάντηση 10η  
Στοχαστικά Μαθηματικά
Συλλογή, οργάνωση, αναπαράσταση και ερμηνεία δεδομένων 
 «Πώς μπορείς να πεις ψέματα με την στατιστική» 
«Κοινωνική Στατιστική»



«Καθημερινά τα ΜΜΕ παρουσιάζουν στατιστικές πληροφορίες για ένα πλήθος ζητημάτων (οικονομία, ιατρική, κοινωνικά θέματα, πολιτική κ.λπ.), οι οποίες επηρεάζουν τη λήψη αποφάσεων στην προσωπική, επαγγελματική και κοινωνική μας ζωή. Ο βασικός σκοπός της διδασκαλίας των Στοχαστικών Μαθηματικών (Στατιστική, Πιθανότητες) στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση είναι να αναπτύξει την ικανότητα του μαθητή-μελλοντικού πολίτη-να αξιολογεί κριτικά πληροφορίες, να εξάγει συμπεράσματα, να κάνει προβλέψεις και να λαμβάνει αποφάσεις κάτω από αβέβαιες συνθήκες. Η βασική διαφορά των Στοχαστικών Μαθηματικών από τις άλλες  θεματικές περιοχές των Μαθηματικών είναι ότι μελετά προβλήματα που σχετίζονται με τη μεταβλητότητα δεδομένων, δηλαδή με την διαφορετικότητα που υπάρχει γύρω μας (π.χ. τα άτομα διαφέρουν, οι συνθήκες ενός πειράματος διαφέρουν) (Garfield & Ben-Zvi, 2007, 2008).» (Πρόγραμμα Σπουδών για τα Μαθηματικά στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση/ Νέα Προγράμματα Σπουδών Υποχρεωτικής εκπαίδευσης )

Τι είναι Στατιστική;

Η ανθρώπινη ευφυΐα υπήρξε ανέκαθεν ακανθώδες θέμα για τις επιστήμες, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τις διακυμάνσεις της μεταξύ των φύλων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η αντίδραση στις δηλώσεις του πρώην προέδρου του Χάρβαρντ, Λάρι Σάμερς το 2005, σχετικά με τη μειωμένη ικανότητα των γυναικών στα μαθηματικά και τις θετικές επιστήμες

How to Lie with Statistics

  Με αφορμή τη δραστηριότητα της καρτέλας 1292, από το εκπαιδευτικό πακέτο smile διερευνήσαμε «τι νούμερο παπούτσι φοράμε » .
Θεωρώντας ότι αποτελούμε αντιπροσωπευτικό δείγμα, συγκεντρώσαμε τα δεδομένα, τα οργανώσαμε …….



 ….και συζητώντας τα  αποτελέσματα προέκυψαν τα ερωτήματα:

α) Αν ρωτούσαμε μια άλλη ομάδα μαθητών (αν επιλέγαμε ένα άλλο δείγμα μαθητών , 11-12 ετών ), θα είχαμε τα ίδια αποτελέσματα;

β)Άραγε, οι μαθητές αυτοί  θα φορούσαν  παρόμοια νούμερα παπουτσιών;

Απευθυνθήκαμε στον όμιλο e-twining, του οποίου οι μαθητές είναι συνομήλικοι μας.


Η έρευνα έδειξε ότι :



Επομένως, χρησιμοποιώντας  διαφορετικό δείγμα, έχουμε διαφορετικά δεδομένα και μπορούμε να βγάλουμε διαφορετικά συμπεράσματα ….

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.